JOINT EXERCISES AS A MEANS TO IMPROVE THE TECHNIQUE OF EXECUTION OF MOVEMENTS KIDS WITH HEARING IMPAIRMENT
Abstract
In this article we prove the possibility of problem of correction of violations in thetechnique of movement of children with hearing impairment due to train mobility in the joints. Ourtarget setting was not the desire for the maximum possible increase in the volume of movements inthe joints, we aimed to teach children to control movements of multi-link biomechanical system. Itis established that violations of the auditory sensory system have a negative impact on the techniqueof movements, which is mastered by younger students in the classroom of physical culture. Thestudy was conducted with the participation of 10 children of primary school age with differenttypes of higher nervous activity. The selection of subgroups leptosomal and aurisomal body buildhad passed with use of the index of Rohrer. There were no children with a strong nervous systemamong schoolchildren, for the rest of the children algorithms were developed taking into accountthe peculiarities of the body and the type of nervous system. The study was conducted at the lessonsof physical culture during the school year in the Center of education № 44 Cherepovets. Evaluationof motor readiness allows us to conclude about its low level in children of primary school age withhearing impairment at the stage of ascertaining experiment. The authors analyze the results of thesystematic use of single- and multi-joint exercises as a means of providing appropriate kinematic anddynamic characteristics of the main movements, taking into account the physique and type of highernervous activity. It is shown that the success of the use of articular gymnastics is ensured through theuse of two unrelated constitutional features. There was revealed the improvement of the techniqueof jump, smooth and shuttle run in children in all typological groups at the stage of the controlexperiment. However, the normative nature perform basic movements achieved while maintainingthe individual variations do not distort the technique of their execution. However, the normativenature performs the core movements in the presence of small errors do not distort the techniqueof execution of movements. Children need further training to improve individual confounding variations. We didn’t manage to eliminate misalignment of the movements when carrying childrencomplex motor activity, difficulties continued rapid switching movements, change of direction,differentiation of movements. According to the results appears to be a promising inclusion of a largernumber of kinesiological exercises in joint exercises with the goal to develop complex coordinationskills and hemispheric relationship interaction in children with hearing impairments.
Downloads
References
Health Effects of Wrist-Loading Sports During Youth: A Systematic Literature Review / L. S. Kox, P. P. F. M. Kuijer, D. A. J. Thijssen et al. J. of Phys. Activity and Health. 2018; 15:9, P. 708–720.
Исмаилова А. С., Менхин А. В., Новикова Л. А. Динамика подвижности в суставах спортсменок в художественной гимнастике в процессе многолетней подготовки // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. 2012. № 2. С. 44–46.
Использование комплексной системы упражнений при формировании осанки детей с ограниченными возможностями / А. С. Кударинова, Н. А. Садвакасова, Г. С. Ашимханова, К. С. Тебенова, К. М. Туганбекова // Успехи современного естествознания. 2015. № 9–1. С. 57–59.
Correlation between hypermobility score and injury rate in artistic gymnastics / B. Bukva, G. Vrgoč, D. M., Madić G. Sporiš, N. Trajković. J. Sports Med. Phys. Fitness 2019; 59: P. 330–334.
Перемазова Р. Г., Воргова Л. В. Влияние упражнений по методике суставной психодвигательной гимнастики на состояние кровоснабжения головного мозга у лиц пожилого возраста //Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Образование, здравоохранение, физическая культура. 2013. Т. 13, № 4. С. 33–37.
Сонькин В. Д., Левушкин С. П. Принцип природосообразности в физическом воспитании детей и подростков // Фундаментальные и прикладные исследования физической культуры, спорта, олимпизма: традиции и инновации ГЦОЛИФК 1918–2017. М., 2017. С. 155–167.
Воробьев В. Ф. Специфика дифференциации физического воспитания детей с отклонениями в состоянии здоровья // Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта. 2015. Т. 10, № 4. С. 36–46.
Полетаева В. А., Воробьев В. Ф. Учет конституциональных особенностей младших школьников с нарушениями слуха в практике физического воспитания // Олимпизм, олимпийское движение, олимпийские игры (история и современность): сборник статей и материалов Всероссийской научно-практической конференции в рамках XXVIII Всеуральской Олимпийской научной сессии молодых ученых и студентов. Сургут, 2016. С. 189–192.
Воробьев В. Ф. Оценка физического развития и физической подготовленности подгрупп девочек 11 лет, различающихся по значениям индекса Рорера // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. 2008. № 4. С. 19–21.
Левушкин С. П. Сенситивные периоды в развитии физических качеств школьников 7–17 лет с разными типами телосложения // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. 2006. № 6. С. 1–5.
Криволапчук И. А. Кондиционные двигательные способности и неспецифическая реактивность детей младшего школьного возраста на различные виды нагрузок // Новые исследования. 2008. № 4 (17). С. 39–51.
Недельный объем физической нагрузки как фактор, определяющий изменения физического состояния детей 5–6 лет / И. А. Криволапчук, М. Б. Чернова, А. А. Герасимова, М. М. Герасимов // Новые исследования. 2018. № 2 (55). С. 102–108.
Gentil P., Fisher J., Steele J. A Review of the Acute Effects and Long-Term Adaptations of Singleand Multi-Joint Exercises during Resistance Training. Sports Med. 2017; May; 47 (5): P. 843–855.
Типологическая характеристика физической работоспособности и двигательной подготовленности школьников 6–7 лет / И. А. Криволапчук, М. Б. Чернова, А. А. В. В. Мышъяков, А. А. Герасимова // Новые исследования. 2017. № 2 (51). С. 54–63.
Томилова Т. И., Чуракова М. Д., Афанасенкова Н. В. Динамика физических качеств у детей младшего школьного возраста с нарушением слуха в процессе физической реабилитации // Международный студенческий научный вестник. — 2018. — № 5. — С. 198.
An author should not normally publish manuscripts describing essentially the same research in multiple journals or publication venues. Such redundant publication is generally considered to constitute unethical publishing behavior, and if discovered may result in a manuscript under consideration being rejected, or a published article being retracted.
Authors of manuscripts reporting on original research should present an accurate account of the work performed, accompanied by an objective discussion of its significance. Underlying data should be represented accurately in the manuscript. The manuscript should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. The fabrication of results and the making of fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behavior and may be cause for rejection or retraction of a manuscript or published article.