Аpplication of general collaborating exercise complexes (СЕС) with objects in the process of physical culture lessons with children of younger school age
Abstract
The method of applying overall exercises (yoke) with objects in the physical education of young children is presented. The impact of the experimental technique on the level of physical fitness of girls and boys is 7-10 years old. An assessment of the growth of indicators of the physical fitness of children of primary school age for the period of the pedagogical experiment was carried out. The results of a survey survey of teachers of physical culture aimed at identifying the regularity of the operation with objects and the frequency of use of a variety of objects - balls, hoops, rope, gymnastic sticks in the process of formation of fi-zica culture are presented. The data obtained during the survey of respondents conducted with the aim of identifying the attitude of students of younger school age to the lessons of physical culture at the beginning and at the end of the pedagogical experiment.
Downloads
References
2. Лях, В. И. Программы общеобразовательных учреждений. Комплексная про-грамма физического воспитания учащихся 1-11 классов. – 3-е издание / В. И. Лях, А. А. Зданевич. – М. : Просвещение», 2006 – 125с.
3. Мищенко, Н. Ю. Развитие гибкости девочек 8-10 лет в процессе уроков физической культуры, средствами стретчинга / Н. Ю. Мищенко // «Инновационные технологии в системе спортивной подготовки, массовой физической культуры и спорта». Сборник материалов Всерос. науч.-практич. конф. с междун. участием (17-18 октября 2019 года). / Федеральное государ-ственное бюджетное учреждение «Санкт-Петербургский научно-исследовательский институт физической культуры», Санкт-Петербург. – СПб. : ФГБУ СПбНИИФК, 2019 – C. 187-190.
4. Печеневская, Н. Г. Организация и проведение общеразвивающих упражнений с пред-метами и гимнастическими снарядами : учеб. пособие / Н. Г. Печеневская, Е. В. Герман. – Омск : Омский государственный университет путей сообщения, 2017. – 56 с.
5. Попов, Ю. П. Обучение школьников проведению общеразвивающих упражнений / Ю. П. Попов // Физическая культура в школе. – 2019. – № 8. – С. 38-42.
6. Сайкина, Е. Г. Внедрение фитнес-технологий в уроки физической культуры и их эффективность / Е. Г. Сайкина // Актуальные проблемы развития фитнеса в России : сб. мат. Всерос. науч.-практ. конф. – СПб. : Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2009. – С. 125-133.
7. Смирнова, Л. А Общеразвивающие упражнения для младших школьников / Л. А. Смирнова. – М. : ВЛАДОС, 2003. – 160 с.
An author should not normally publish manuscripts describing essentially the same research in multiple journals or publication venues. Such redundant publication is generally considered to constitute unethical publishing behavior, and if discovered may result in a manuscript under consideration being rejected, or a published article being retracted.
Authors of manuscripts reporting on original research should present an accurate account of the work performed, accompanied by an objective discussion of its significance. Underlying data should be represented accurately in the manuscript. The manuscript should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. The fabrication of results and the making of fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behavior and may be cause for rejection or retraction of a manuscript or published article.