IMPROVING THE QUALITY OF PROFESSIONAL EDUCATION OF FUTURE PHYSICAL EDUCATION TEACHERS

  • Maksim Konovalov Altai State University Email: konovalov.maxs96@mail.ru
Keywords: quality of education, professional training, educational process, quality of physical education teacher training, professional competence

Abstract

The actualization of modern problems related to the need to improve the quality of professional education of future physical education teachers is due to many factors, and above all, the dynamics of improving the modern educational process. Based on these problems, ensuring the necessary quality of teacher training is directly related to the urgent need to train highly qualified teachers who are endowed with the necessary professionally significant personal qualities, able to successfully communicate with students, based on a competent and student-oriented approach. It seems that the correction of the current situation, in particular, on the issues of increasing the level of professional training of physical education teachers, requires the adoption of immediate measures. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maksim Konovalov , Altai State University

Postgraduate student

References

Веремчук А. С. О мотивации студентов как необходимом условии повышения качества обучения // Научное обозрение. 2020. № 2. С. 34–38.
Виленский М. Я., Образцов П. И., Уман А. И. Технология профессионально-ориентированного обучения в высшей школе: учебное пособие для студентов высших учебных заведений, обучающихся по специальности 033400 — Педагогика / под ред. В. А. Сластенина. Орел, 2008. 269 с.
Караев В. Ш. Педагогические условия как фактор повышения профессиональной компетентности педагога физической культуры // Проблемы современной науки и образования. 2020. № 6. С. 55–58.
Каршиева Д. Э. Педагогическая интерпретация профессиональной компетентности преподавателя // Большая педагогическая конференция : сборник статей Междун. научн.-практич. конференции. Пенза : МЦНС «НАУКА и просвещение». 2021. С. 17–20.
Миронова С. П. Инновационные технологии в профессиональной подготовке бакалавров: монография / С. П. Миронова, Е. Б. Ольховская, Т. А. Сапегина. Екатеринбург : Рос. гос. проф.пед. ун-т, 2019. 171 с.
Найн А. Я., Бирюкова Т. А., Виноградов С. А., Гаинцев С. В. Педагогическое управление процессом развития учебно-познавательной ориентации педагогов в системе дополнительного профессионального образования // Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта. 2015. Т. 10, № 1. С. 105–116.
Официальный портал Федеральной службы государственной статистики. https://rosstat.gov. ru/storage/mediabank/Zdravoohran-2021.pdf (дата обращения: 15.03.2022).
Пархоменко Е. Н., Сакович Н. В. Профессионализм педагога как условие обеспечения качества образования в целях устойчивого развития и критерии его оценки // Проблемы устойчивого развития регионов Республики Беларусь и сопредельных стран : сб. материалов X Междун. научн.-практич. конференции (Могилев, 13–14 мая 2021 г.). Могилев: МГУ им. А. А. Кулешова, 2021. С. 316–320.
Попова Н. В., Данике К. К. Здоровьесберегающие технологии в работе со студенческой молодежью: анализ и пути совершенствования // Физическая культура. Спорт. Туризм. Двигательная рекреация. 2021. Т. 6, № 3. С. 119–124. Сапегина Т. А. Сохранение и укрепление здоровья молодого поколения в образовательном пространстве вуза // Проблемы современного педагогического образования. 2020. С. 233–236.
Backman E. & Larsson H. What should a physical education teacher know? An analysis of learning outcomes for future physical education teachers in Sweden // Physical education and Sport Pedagogy. 2016;21 (2):185–200.
Published
2022-06-02
How to Cite
Konovalov M. IMPROVING THE QUALITY OF PROFESSIONAL EDUCATION OF FUTURE PHYSICAL EDUCATION TEACHERS // Health, physical culture and sports, 2022. Vol. 26, № 2. P. 52-58. URL: http://hpcas.ru/article/view/11401.
Bookmark and Share