DIGITAL TECHNOLOGIES IN IMPROVING THE EFFICIENCY OF TRAINING YOUNG PLAYERS ON THE EXAMPLE OF IMPLEMENTATION ELECTRONIC WORKBOOK (ERT)

  • Pavel Kryzhevskikh Ural State University of Physical Culture Email: kryzhevskikh@mail.ru
  • Natal'ya Mishchenko Ural State University of Physical Culture Email: NUMishenko@yandex.ru
Keywords: electronic workbook (ERT), virtual space, educational-disaccal environment, web 2.0 services, educational and training activities, young football players

Abstract

The theoretical and methodological foundations of the design and introduction of an electronic workbook in the educational and training process of young players, as one of the educational and disabilities of training, are considered. The value of the use of an electronic workbook in the educational and training process of young football players is shown. The structural components are identified and examples of tasks from the electronic workbook in the discipline “Football” are presented. The results of the questionnaire survey of young players are 8–9 years old, aimed at identifying interest in the performance of the proposed tasks of an electronic workbook. A comparative analysis of the showers characterizing the level of achievement of educational results in the implementation of the tasks of the “Football” discipline at the end of the experiment (in points on a 12‑point score of assessment) is given.The ability to include in the content of the Electronic Working Notebook of the Young Football player we have developed in the contents of the modern presentation of information, interactive training programs, new means of monitoring knowledge for verification and self -testing contributes to an increase in educational results to the “optimal level” and performing all the proposed tasks by 8 % of young players experimental group.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Pavel Kryzhevskikh, Ural State University of Physical Culture

Graduate Student of the Department of Theory and Methodology Skate Sports

Natal'ya Mishchenko, Ural State University of Physical Culture

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor of the Department of Theory and Methodsof Physical Education

References

Бакленева С. А. Организация самостоятельной деятельности курсантов военных вузов на основе электронного учебника : автореф. дис. … канд. пед. наук. Воронеж, 2019. 24 с.
Бордонская Л. А., Голобокова Г. И. Рабочая тетрадь студента современного вуза как многофункциональное дидактическое средство // Ученые записки ЗабГУ. 2013. № 6 (53). С. 51–66.
Дзюбенко А. А. Новые информационные технологии в образовании. М., 2007. 104 с.
Ермакова Е. Г. Использование информационных технологий в спорте // Мир педагогики и психологии. 2020. № 11 (52). С. 32–36.
Зейналов Г. Г. Информатизация образования: анализ некоторых теоретических проблем // Гуманитарные науки и образование. 2015. № 3. С. 32–37.
Калашникова С. Б., Сухлоев М. П. Облачная электронная рабочая тетрадь как дополнительный инструмент взаимодействия субъектов учебного процесса // Современные наукоемкие технологии. 2019. № 11–1. С. 171–178.
Крыжевских П. В., Мищенко Н. Ю. Совершенствование профессиональных компетентностей тренеров по футболу в вопросах технической подготовки юных спортсменов // Профессиональное образование в сфере физической культуры и спорта: актуальные проблемы и пути их решения : коллективная монография. Челябинск : УралГУФК, 2022. С. 57–74.
Кудрявцева Н. А. Разработка электронного пособия по организации тренировочного процесса и подбору экипировки для занятий пауэрлифтингом // Актуальные исследования. 2020. № 23 (26). Ч. I. С. 26–32.
Кыласов А. В. Дигитализация спорта // Теория и практика физической культуры. № 7 (24). 2014. С. 8.
Мищенко Н. Ю., Черепов Е. А. Выявление средств и степени использования информационно-коммуникативных технологий (ИКТ) в профессиональной деятельности тренеров по волейболу и педагогов дополнительного образования // Среднее профессиональное и высшее образование в сфере физической культуры и спорта: современное состояние и перспективы развития. Челябинск : Уральская Академия, 2022. С. 56–63.
Мищенко Н. Ю. Формирование профессиональных компетенций будущих учителей физической культуры в вопросах формирования универсальных учебных действий (УУД) и функциональной грамотности детей школьного возраста в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта (ФГОС) // Научно-спортивный вестник Урала и Сибири. 2022. № 4 (36). С. 47–68.
Николаева И. В., Николаев П. П., Шиховцова Л. Г., Шиховцов Ю. В. Интерактивное обучение в физическом воспитании вуза (на основе использования рабочей тетради) // Научно-методический электронный журнал «Концепт». 2014. Т. 20. С. 3181–3185. URL: http://e-koncept.ru/2014/54900.htm.
Огурцова Е. Ю. О подготовке студентов педагогического вуза к использованию сервисов веб 2.0 в образовательном процессе // Актуальные вопросы методики обучения математике и информатике. Ульяновск, 2014. С. 235–241.
Петров П. К. Информационные технологии в физической культуре и спорте : учеб. пособие. Ижевск : Издательский центр «Удмуртский университет», 2017. 460 с.
Петров П. К. Цифровые информационные технологии как новый этап в развитии физкультурного образования и сферы физической культуры и спорта // Современные проблемы науки и образования. 2020. №. 3. С. 86–86.
Порядин А. Е., Сидоркина И. Г., Роженцов В. В. Компьютерная технология тренировки технических приемов в спортивных играх // Вестник ЧГУ. 2016. № 3.
Рыжкин Н. В., Корбан А. Н., Бровашова О. Ю., Тумасян Т. И. Приоритетные направления физической культуры // Sciences of Europe. 2019. № 35–4 (35).
Тунцева А. Ю. Виртуальная электронная тетрадь как средство активизации познавательной деятельности учащихся // Теория и практика образования в современном мире. Санкт-Петербург : Заневская площадь, 2014. С. 376–378.
Футбол: типовая учебно-тренировочная программа спортивной подготовки для детско-юношеских спортивных школ, специализированных детско-юношеских школ олимпийского резерва М. : Советский спорт, 2011. 160 с.
Kryzhevsky P., Mischenko N., Kolokoltsev M., Vorozheikin A., Limarenko O., Martirosova T., Romanova E. The use of “COMBI” training method for developing technical competence in 7–8‑year-old football players // Journal of Physical Education and Sport. 2022. Vol. 22 (issue 1). Art 19. Pp. 153–159.
Mischenko N., Kolokoltsev M., Romanova E., Dychko V., Dychko Yu, Dychko D., Shaida N., Yakovenko V., Kokhan S. Using “Flipped Classroom” pedagogical technology in school physical education // Journal of Physical Education and Sport. 2020. Vol. 20 (6). Art 473. Pp. 3504–3511.
Vial G. Understanding digital transformation: A review and a research agenda // The Journal of Strategic Information Systems. 2019. Vol. 28. No. 2. С. 118–144.
Westerman G., Bonnet D., McAfee A. The nine elements of digital transformation // MIT Sloan Management Review. 2014. Vol. 55. No. 3. Pp. 1–6.
Willwacher S. Sports equipment: how the transformation from passive to digital systems opens new doors and puts new demands on sports biomechanists // ISBS Proceedings Archive. 2018. Vol. 36. No. 1.P. 1060.
Published
2023-04-05
How to Cite
Kryzhevskikh P., Mishchenko N. DIGITAL TECHNOLOGIES IN IMPROVING THE EFFICIENCY OF TRAINING YOUNG PLAYERS ON THE EXAMPLE OF IMPLEMENTATION ELECTRONIC WORKBOOK (ERT) // Health, physical culture and sports, 2023. Vol. 29, № 1. P. 97-107. URL: http://hpcas.ru/article/view/12814.
Section
PHYSICAL TRAINING, SPORTS AND TOURISM
Bookmark and Share