The level of anxiety among students of medical university with different levels of physical activity
Abstract
The problem of anxiety as a key indicator of stress is often found in people with an accelerated pace of life and increased workload, which involves studying at a medical school. The medical professions are characterized by an increased degree of responsibility, which can increase the level of anxiety and anxiety among specialists in this field, to lower which sports can be useful. The use of physical activity as a method of dealing with anxiety may be relevant for students of medical specialties with a busy educational process. The subject of our analysis is the influence of an active lifestyle of young people on the level of anxiety in conditions of increased psycho-emotional stress. In this paper, we assessed the severity of personal and reactive anxiety in students of the Pacific State Medical University with different levels and nature of physical activity.
Downloads
References
Богомазова, К. О. Социальная тревога и психологическая атмосфера в группе как корреляты жизнеспособности студентов различных профилей подготовки / К. О. Богомазова, О. В. Байгужина // Психология. Психофизиология. – 2022. – Т. 15, № 1. – С. 5-15.
Василенко, К. Д. Изучение распространенности нарушения качества сна и его взаимосвязи со стрессом и успеваемостью у студентов медицинского университета / К. Д. Василенко, П. В. Гуреева // Молодой ученый. – 2022. – № 36(431). – С. 12-14.
Венгер, В. В. Адаптация у студентов Тихоокеанского государственного медицинского университета с разным уровнем тревожности / В. В. Венгер, М. В. Яворская // Студент. Аспирант. Исследователь. – 2019. – № 7(49). – С. 26-38.
Ковшова, О. С. Психоэмоциональный стресс у лиц молодого возраста в условиях COVID-19 / О. С. Ковшова, Д. Д. Лыгина // Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. – 2021. – № 7(197). – С. 438-444.
Кочергина, К. Н. Анализ уровня личностной и ситуативной тревожности у студентов медицинского университета / К. Н. Кочергина, Р. А. Яскевич // Международный студенческий научный вестник. – 2017. – № 6. – С. 13.
Мудриевская Е. В. Обоснование целесообразности и эффективности использования гимнастических упражнений йоги в физическом воспитании студентов / Е. В. Мудриевская // Здоровье человека, теория и методика физической культуры и спорта. - 2019. - № 2 (13). - С. 130-137.
Степанова, И. С. Уровень личностной тревожности и потребность в поиске ощущений у спортсменов / И. С. Степанова, Е. В. Стурова // Физическое воспитание и спортивная тренировка. – 2021. – № 2(36). – С. 52-61.
Филиппова, С. А. Анализ психологического состояния студентов в условиях ограничительных мер / С. А. Филиппова, Т. И. Куликова, К. С. Шалагинова // Обзор педагогических исследований. – 2022. – Т. 4, № 2. – С. 221-226.
Шуткина, Ж. А. Взаимосвязь стрессоустойчивости и личностной тревожности у студентов с разным уровнем саморегуляции / Ж. А. Шуткина, Е. А. Бурова, С. Н. Лобанов // Проблемы современного педагогического образования. – 2022. – № 75-2. – С. 417-419.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
An author should not normally publish manuscripts describing essentially the same research in multiple journals or publication venues. Such redundant publication is generally considered to constitute unethical publishing behavior, and if discovered may result in a manuscript under consideration being rejected, or a published article being retracted.
Authors of manuscripts reporting on original research should present an accurate account of the work performed, accompanied by an objective discussion of its significance. Underlying data should be represented accurately in the manuscript. The manuscript should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. The fabrication of results and the making of fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behavior and may be cause for rejection or retraction of a manuscript or published article.