ФИЗИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ – ФАКТОР ЗДОРОВЬЕСБЕРЕГАЮЩЕЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ
Abstract
Статья посвящена вопросам физического воспитания в высшей школе, обуславливающего создание условий, характерных для здоровьесберегающей образовательной среды, современным подходам формирования здоровьесберегающей образовательных технологий.
Downloads
References
Ивахненко Г. А. Здоровьесберегающие технологии в российских вузах [Текст] / Г. А. Ивахненко. // Вестник института социологии. – 2013. - №6
Пустовой А. П., Скачков Н. Г., Романова Л. И., Инновационные аспекты физической культуры студенческой молодежи [Текст]/А. П. Пустовой. – СПб.: ГОУВПО СПбГТУРП, 2010. – 30 с.
Столяров В.И. Фундаментальные теоретические основы современной системы комплексного физического воспитания [Текст] / В. И. Столяров // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. - 2013. - № 2
Шапран Ю. П. Образовательная среда вуза: типология, функции, структура [Текст] Ю. П. Шапран, О. И. Шапран // Молодой ученый. 2015. №7.
Яковлев В.Н. Формирование здоровьесберегающей среды для студентов высших учебных заведений : учеб. пособие [Текст] / В.Н. Яковлев. - Тамбов: Издательский дом ТГУ им. Г.Р. Державина, 2010. - 50 с.
An author should not normally publish manuscripts describing essentially the same research in multiple journals or publication venues. Such redundant publication is generally considered to constitute unethical publishing behavior, and if discovered may result in a manuscript under consideration being rejected, or a published article being retracted.
Authors of manuscripts reporting on original research should present an accurate account of the work performed, accompanied by an objective discussion of its significance. Underlying data should be represented accurately in the manuscript. The manuscript should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. The fabrication of results and the making of fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behavior and may be cause for rejection or retraction of a manuscript or published article.