YOGA CLASS. CONDITIONS OF FAVORABLE INFLUENCE ON THE HUMAN BODY
Abstract
The authors consider the possibilities of yoga in organizing classes with universitystudents, the possibility of a beneficial effect of yoga on the body of girls aged 20–25. The characteristicand features of different areas of yoga and the possibility of including them in practical classes inphysical education at a university are given. Based on the foregoing, each type of yoga helps toimprove well-being, increase motor activity, strengthens the musculoskeletal system and increasesworking capacity and activity. If you practice yoga regularly, then the student’s life will become lessstressful, which helps to improve the emotional state. Yoga classes do not require special physicaltraining, expensive and sophisticated equipment. They are not aimed at obtaining high sportsachievements, but contribute to improving the vital indicators of all body systems. The role offitness yoga in organizing physical education classes at the university is increasing every day. Theintroduction of fitness yoga in the educational process in physical education helps to increase interest,the desire to participate in training sessions and receive positive emotions, stimulates students to doindependent fitness classes.
Downloads
References
Сухарева И. А., Василенко С. А., Турчина В. В. Занятия йогой — путь к психологическому равновесию // Крымский журнал экспериментальной и клинической медицины. 2015. Т. 5, № 3 (19). С. 62–64.
Корюкин Д. А. Влияние занятий йогой на физическое и психическое состояние девушек //Спорт и физическая культура: интеграция научных исследований и практики: материалы II международной научно-практической конференции. Курган, 2015. С. 50–52.
Аббазова Р. А., Шлемова М. В., Чернышева И. В., Егорычева Е. В. Занятия йогой на занятиях по физической культуре // Международный студенческий научный вестник. 2015. № 5–3. С. 441–442.
Острочуб Э. И. Виды и цели йоги как древнего способа физического и духовного совершенствования // Феномен человека. Философско-психолого-педагогические аспекты формирования и развития личности современного человека: сборник трудов Международной научно-практической конференции. — Подольск, 2017. С. 210–213.
Толчева А. В. Укрепление опорно-двигательного аппарата студентов университетов специальной медицинской группы на внеаудиторных занятиях хатха-йогой // Актуальные проблемы экологии и здоровья человека: материалы III Международной научно-практической конференции. Череповец, 2015. С. 47–51.
Якунина Н. Н., Ильина Н. Л. Влияние занятий кундалини-йогой на психофизиологические показатели женщин среднего возраста // Сборники конференций НИЦ Социосфера. 2015. № 14. С. 105–109.
Максимихина Е. В., Меркулова Е. А. Физическая реабилитация женщин зрелого возраста с нарушениями опорно-двигательного аппарата средствами йоги айенгара // Ученые записки университета им. П. Ф. Лесгафта. 2018. № 3 (157). С. 212–216.
Садыкова Н. Р., Мицулина М. П. Оценка переносимости нагрузки на занятиях по аштанга йоге // Физическая культура, здравоохранение и образование: материалы XI Международной научно-практической конференции, посвященной памяти В. С. Пирусского. Томск, 2017. С. 102–104.
Грец И. А., Самсонова Е. П. Влияние физкультурно-оздоровительных занятий фитнес-йогой на здоровье женщин 25–40 лет // Ученые записки университета им. П. Ф. Лесгафта. 2010. № 1 (59).С. 28–31.
Малушко О. А. Парная йога и акро-йога: новые возможности в физической культуре студента // Инновационные технологии в физическом воспитании, спорте и физической реабилитации: материалы II Международной научно-практической конференции. Уфа, 2016. С. 73–79
An author should not normally publish manuscripts describing essentially the same research in multiple journals or publication venues. Such redundant publication is generally considered to constitute unethical publishing behavior, and if discovered may result in a manuscript under consideration being rejected, or a published article being retracted.
Authors of manuscripts reporting on original research should present an accurate account of the work performed, accompanied by an objective discussion of its significance. Underlying data should be represented accurately in the manuscript. The manuscript should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. The fabrication of results and the making of fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behavior and may be cause for rejection or retraction of a manuscript or published article.