BACKGROUND OF THE DEVELOPMENT OF THE MODEL OF MIRROR INDIVIDUALIZATION OF PHYSICAL CULTURE EDUCATION
Abstract
The article is devoted to the preconditions of the development of the model of Zer-Kalindividualization of physical education of students.Under physical education refers to the pedagogical process of formation of physical culture of theindividual, which is based on the development of motivational and value attitude of the student tophysical culture and sports activities. This process requires individualization at different levels. Thefirst stage is represented by individualization at the level of individual elements of physical education,with a pronounced qualitative originality. The most extensive class of this cohort is represented bythe individualization of the development of physical qualities and learning motor actions, that is, thetraditional objects of the sphere of physical education. Also here you can enable the individualizationof the delivery of theoretical material, familiarizing with a healthy lifestyle, individualization of the various parties sports training etc. the Second level is the main. It is here that the individualizationof physical education as the formation of physical culture of the individual occurs to a greater extent,the formation of the motivational and value attitude of the student to physical culture and sportsactivities is carried out. Naturally, such a scale of tasks requires the use of qualitatively different meansof individualization, covering the deep processes of familiarizing with the values of physical culture,the formation of students a certain worldview, strong motivation, deep conviction, with its object anintegral personality, an integral personality.On the basis of the above it is possible to predict the nature and properties of the need forindividualization. Individualization of physical education should have the following properties: tohave the necessary set of Executive mechanisms that can effectively affect the needs and motivationalsphere of the student’s personality; to have a high educational potential-the ability to form apersonality; to cover all dimensions of a person, including his physical, biological component; todiffer in organizational simplicity and accessibility.The noted circumstances determine the relevance of the use of the concept of mirrorindividualization as a methodological and technological basis for the construction of the model.Mirror individualization involves the rejection of direct consideration of the individual characteristicsof the student and the construction of individualizing conditions that encourage the subject oftraining to act in accordance with individual potentials, to act individually, to reveal individuality.This determines the individualized way to achieve the result, which is the essence of the generalizedmechanism of individualization. It is mirror individualization that is represented by the pedagogicalmeans that can provide individualized formation of motivational and value attitude to physicalculture, individualized introduction of students to physical culture and sports activities, developmentof physical culture of the individual.
Downloads
References
Адушева Т. Г. Влияние физической культуры на формирование личности // Физическая культура. Спорт. Туризм. Двигательная рекреация. 2018. Т. 3, № 4. С. 12–15.
Быков В. С., Ярушин С. А. Формирование потребности в физическом самовоспитании у студентов // Физическая культура. Спорт. Туризм. Двигательная рекреация. 2018. Т. 3, № 1. С. 7–12.
Наговицин Р. С. Концептуальные основы формирования физической культуры личности студента на основе мобильного обучения // Теория и практика физической культуры. 2014. № 10. С. 11–14.
Ярушин С. А. Модель реализации физкультурного образования студенческой молодежи // Физическая культура. Спорт. Туризм. Двигательная рекреация. 2018. Т. 3, № 4. С. 7–11.
Белоуско Д. В. Ключевые особенности физкультурного воспитания // Наука и образование в 21 веке: Сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции 30 января 2015 г.: в 5 частях. Часть III. М.: Ар-Консалт, 2015. С. 100–101.
Белоуско Д. В. К вопросу о сущности физкультурного воспитания // Здоровье человека, теория и методика физической культуры и спорта: материалы Международной научно-практической конференции / под общей редакцией П. Я. Дугниста, П. Г. Воронцова, Е. В. Романовой. Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2015. С. 22–25.
Астафьев В. С. Теоретические аспекты формирования физической культуры личности // Теория и практика физической культуры. 2009. № 8. С. 21–23.
Николаев Ю. М. Общая теория и методология физической культуры как отражение потребности в модернизации физкультурного образования // Теория и практика физической культуры. 2004. № 7. С. 2–10.
Белоуско Д. В. Основные аспекты физкультурного воспитания в свете теории и практики // Здоровье человека, теория и методика физической культуры и спорта. 2017. № 1 (4). С. 30–38. URL: http://journal.asu.ru/zosh/article/view/1736 (дата обращения: 2.03.2019).
Белоуско Д. В. Основные особенности физкультурного воспитания в свете потенциала повышения его эффективности с позиции практики // Перспективы развития науки и образования: Сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции 30 декабря 2014 г.: в 8 частях. Часть V. М.: Ар-Консалт, 2015. С. 71–72.
Белоуско Д. В. Уровни индивидуализации физкультурного воспитания // Здоровье человека, теория и методика физической культуры и спорта. 2016. № 1. С. 19–23. URL: http://journal.asu.ru/index.php/zosh/issue/view/59/showToc (дата обращения: 26.12.2016).
Белоуско Д. В. Принципы индивидуализации физкультурного воспитания // Физическая культура и спорт в жизни студенческой молодежи: материалы 2-й Международной научно-практической конференции, посвященной 300-летию города Омска. Омск, 2016. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=27694676 (дата обращения: 15.01.18).
Белоуско Д. В. Некоторые аспекты разработки личностной индивидуализации // Развитие науки и образования в современном мире: сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции 31 марта 2015 г. М.: Ар-Консалт, 2015. С. 144–145.
Белоуско Д. В. Зеркальная индивидуализация // Здоровье человека, теория и методика физической культуры и спорта. 2017. № 4 (7). С. 36–43. URL: http://journal.asu.ru/index.php/zosh/issue/view/213 (дата обращения: 2.02.19).
An author should not normally publish manuscripts describing essentially the same research in multiple journals or publication venues. Such redundant publication is generally considered to constitute unethical publishing behavior, and if discovered may result in a manuscript under consideration being rejected, or a published article being retracted.
Authors of manuscripts reporting on original research should present an accurate account of the work performed, accompanied by an objective discussion of its significance. Underlying data should be represented accurately in the manuscript. The manuscript should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. The fabrication of results and the making of fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behavior and may be cause for rejection or retraction of a manuscript or published article.