PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECTS OF THE DEVELOPMENT OF HEALTH-SAVING TECHNOLOGIES FOR STUDENTS
Исследование выполнено в рамках тематического финансирования Комитета по науке МНО РА № 18T-5C279
Abstract
e process of introducing health-saving behavior in everyday life, in particular, the younger generation involves a comprehensive solution of a number of consecutive important tasks. The article analyzes the scientific concepts and approaches to the study of a valuable phenomenon — human health, as well as its interaction with the environment and the principles of a healthy lifestyle. In the research part the goal was set, to reveal the level of knowledge of the student youth about the protection and strengthening of their health, their attitude to a healthy lifestyle. In this regard, the results of many years of experience in the department of physical education and healthy lifestyles of the Russian-Armenian University and the survey of students are also presented.
Downloads
References
Гурьев С. В. Мониторинг полноты и качества реализации образовательной программы по физическому воспитанию в вузе // Проблемы развития физической культуры и спорта в новом тысячелетии. Екатеринбург: ФГАОУ ВО «Рос. гос. проф. — пед. ун-т», 2017. С. 22–27.
Брехман И. И. Валеология наука о здоровье. М.: ФИС, 1990. 208 с.
Петленко В. П. Валеология человека. Здоровье любовь красота: в 2 кн. 5 т. СПб.: Петроградский и К0, 1998. 720 с.
Валеология: учеб. пособие / Я. Л. Мархоцкий. 2-е изд. Минск: Вышэйшая школа, 2010. 286 с.
Лисицын Ю. П. Общественное здоровье и здравоохранение: учебник. 2-е изд. М.: ГЭОТАР-Медиа, 2010. 512 с.
Трифонова Т. А. Гигиена и экология человека: учебное пособие для СПО. М.: Юрайт, 2018. 206 с.
Изаак С. И. Мониторинг физического развития и физической подготовленности: теория и практика. М.: Советский спорт, 2005. 196 с.
Колос В. М. Оздоровительная физическая культура учащихся и студентов: учеб. пособие. Мн.: БГУИР, 2009. 154 с.
Здоровье студенческой молодежи: достижения науки и практики на современном этапе // Материалы Междунар. науч.-практич. конф.; под ред. В. В. Соколова и др. Мн., 1999. 172 с.
Осипов А. Ю., Гуралев В. М., Кокова Е. И., Пазенко В. И. Физическое воспитание студенческой молодежи в современных условиях //Вестник Череповецкого государственного университета. 2013. № 1, Т. 2.
Соколова В. В., Фурманова А. Г., Бутрим Г. А.и др. Здоровье студенческой молодежи: достижения науки и практики на современном этапе // Материалы Междунар. науч.-практич. конф. Мн., 1999. 172 с.
Матриросян А. С. Методика занятий внеклассных занятий физической культуры: автореф. … канд. пед. наук. Ереван, 2006.
Хачатрян А. Р. Состояние физического развития и двигательной подготовленности юношей призывного возраста (на примере г. Гюмри) // Дасаран. 2001. № 3 (29). С. 41–45 (на арм. яз.).
Чатинян А. А. Мониторинг возрастного развития двигательной точности человека: ученое пособие. Ереван: АГИФКиС, 2010. 72 с. (на арм. яз.).
Ильинич В. И. Физическая культура студента: учеб. пособие. М.: Гардарики, 1999. 148 с.
Воскресенский Б. А. Здоровый образ жизни и гигиеническое воспитание подростков и молодежи. М., 1987. С. 39.
Васенков Н. В. Динамика состояния физического здоровья и физической подготовленности студентов // Теория и практика физической культуры. 2005. № 5. С. 91–92.
Зуев В. Н. Нормативно-правовые акты в регуляции управления отечественной сферой физической культуры и спорта // Теория и практика физической культуры. 2002. № 7. С. 15–17.
Вайнер Э. Н. Валеология: учебник для вузов. М.: Флинта; Наука, 2001. 416 с.
An author should not normally publish manuscripts describing essentially the same research in multiple journals or publication venues. Such redundant publication is generally considered to constitute unethical publishing behavior, and if discovered may result in a manuscript under consideration being rejected, or a published article being retracted.
Authors of manuscripts reporting on original research should present an accurate account of the work performed, accompanied by an objective discussion of its significance. Underlying data should be represented accurately in the manuscript. The manuscript should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. The fabrication of results and the making of fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behavior and may be cause for rejection or retraction of a manuscript or published article.