DEVELOPING LEG MUSCLE STRENGTH IN PRESCHOOLERS

  • Svetlana Khvostenko Vyatka State University Email: svyatik43@mail.ru
Keywords: physical education, preschoolers, strength, motor activity

Abstract

The article is devoted to the problem of developing leg strength in children aged 3–6 years. The issues of insufficient motor activity of preschoolers have been studied. The role of physical culture in preschool institutions for the growth and development of physical abilities of children aged 3–6 years is determined. The purpose of the article is to increase the level of development of leg muscle strength in children 3–6 years old engaged in physical education in a preschool institution. Recommendations on physical education for classes with preschool children are given.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Svetlana Khvostenko , Vyatka State University

senior lecturer Department of physical Education

References

Амиралиева Е. А., Бахмат В. И., Шлемова М. В., Чернышева И. В. Польза физической культуры для общего развития ребенка // Международный журнал экспериментального образования. 2014. № 7-2. С. 72–72.
Богданьянц М. В., Берукова Д. А., Джумагазиев А. А., Шмелева А. Ю. Избыточное питание дошкольников как фактор риска развития ожирения у детей // Актуальные вопросы современной медицины. 2019. С. 196–198.
Егорова Н. В., Андреева Т. А., Макарова А. В. Роль ситуации успеха в развитии активности дошкольника // Педагогическое мастерство и современные педагогические технологии. 2023. С. 110– 113.
Ильина М. О., Михайлова Н. В. Формирование волевых качеств у старших дошкольников при реализации образовательной области «физическое развитие» // Концепт : научно-методический электронный журнал. 2018. №9. С. 47–56.
Якупова Е. Р., Галимуллина Д. И., Спивак М. Д. Изменения физического развития детей младшего школьного возраста республики Башкортостан за последние 70 лет // Вестник Башкирского государственного медицинского университета. 2018. №S3-2. С. 821–825.
Amatriain-Fernández S., Murillo-Rodríguez, E. S., Gronwald, T., Machado, S., & Budde, H. (2020). Benefits of physical activity and physical exercise in the time of pandemic. Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy, 12(S1), S264.
García-Hermoso A., Alonso-Martínez A. M., Ramírez-Vélez R., Pérez-Sousa M. Á., Ramírez-Campillo R., & Izquierdo M. (2020). Association of physical education with improvement of health-related physical fitness outcomes and fundamental motor skills among youths: a systematic review and meta-analysis. JAMA pediatrics, 174(6), e200223-e200223.
Mohd Saat, N. Z., Abd Talib, R., Alarsan, S. F., Saadeh, N., & Shahrour, G. (2023). Risk Factors of Overweight and Obesity Among School Children Aged 6 to 18 Years: A Scoping Review. Nutrition and Dietary Supplements, 63-76.
Muxammadjonovna R. F. (2022). Some Types of Technology for the Physical Development of Preschool Children. Miasto Przyszłości, 29, 145–146.
Torres-González E. D. J., Zamarripa-Jáuregui R. G., Carrillo-Martínez, J. M., Guerrero-Romero, F., & Martínez-Aguilar, G. (2020). Prevalence of overweight and obesity in school-age children. Gaceta médica de México, 156(3), 184–187.
Turdimurodov D. Y. (2021). Preschool period: pedagogical aspect of education of will in a child. Current research journal of pedagogics, 2(09), 47–51.
Published
2024-03-28
How to Cite
Khvostenko S. DEVELOPING LEG MUSCLE STRENGTH IN PRESCHOOLERS // Health, physical culture and sports, 2024. Vol. 33, № 1. P. 145-149. URL: http://hpcas.ru/article/view/14942.
Section
PHYSICAL TRAINING, SPORTS AND TOURISM
Bookmark and Share