ADAPTATION OF STUDENTS DEPENDING ON TEMPERAMENT
Abstract
This article discusses the influence of temperament type on student adaptation. The goal is to study the level of adaptation of first-year students to the new social environment and educational activities. This study helps us understand what percentage of students need community help. After conducting a study on the basis of the Eysenck questionnaire, the following results were revealed: in the group, 6 people could not adapt. This is a feature of their types of temperament. It is more difficult for melancholic and phlegmatic people to adapt in the team, aren't choleric and sanguine people? I would like to note that external factors, such as family circumstances, character traits, as well as the emotional background, also influence the level of students' adaptation. The hypothesis set at the beginning of the study was confirmed. For three months, students at the age of 18 had to adapt in the new team. Students who were not able to get comfortable in the group are recommended to visit a psychologist, perhaps the problem lies not in the type of temperament, but in him. But to avoid going to a specialist, you can try to cope on your own.
Downloads
References
Лукашевич Р.А., Литвинова Е.В. Взаимосвязь типа темперамента и уровня адаптации студентов// В сборнике: Основные парадигмы социально – гуманитарного знания материалы заочной межрегиональной научно - практической конференции. 2013. Стр. 122-126
Будукоол Л.К.С., Ондар С.О. Психосоциальная адаптация студентов дискомфортного климатогеографического региона// Сибирский педагогический журнал. 2011.№ 11. Стр. 172-177
Будукоол Л.К.С., Айзман Р.И. Индивидуально – типологические особенности адаптации студентов тувинской и русской национальности к обучению в ВУЗЕ // Экология человека. 2009. №2. Стр. 32-38
Лисова Н.А. Роль темперамента и саморегуляции студента в адаптации к условиям обучения // В сборнике: Молодежь и наука XXI века. Психология особых состояний: от теории к практике. 2018. Стр.49-52
Дмитриева Ю.А., Коробова С.Ю. Личностные и психологический ресурсы переживания стресса.// В сборнике: Социальный мир человека Материалы VII Международной научно практической конференции « Человек и мир: миросозидание, конфликт и медиация». 2018. Стр. 350 – 354
Дмитриева Ю.А., Коробова С.Ю. Модель дифференциации субъектов по уровню переживания стресса и стрессонаполненности жизни // Вестник Удмурского университета. Серия Философия. Психология. Педагогика. 2018. Т. 28 №2. Стр. 159-165.
Сидорова К.А., Сидорова Т.А., Драгич О.А. Анализ особенностей психофизиологических показателей организма студентов в процессе их обучения в ВУЗе// Фундаментальные исследования. 2012.№5-2. Стр. 426-430.
Авдеенко А.С. Психологическая адаптация студентов вуза // Вестник Совета молодых учёных и специалистов Челябинской области, 2016. 4 (2 (13)), 4-8.
Изатулин Владимир Григорьевич, Карабинская О. А., Калягин А. Н., Украинская Л. А., Иванова Л. А., Арсентьева Наталия Ивановна, Колесникова О. В., Крупская Т. В. Некоторые аспекты психологической адаптации студентов первокурсников на начальных этапах обучения // Acta Biomedica Scientifica. 2009. №3. С. 264-266
Султанова Ирина Викторовна Факторы социально-психологической адаптации студентов-первокурсников // European research. 2015. №9 (10). С. 105-110
REFERENCES
Lukashevich R.A., Litvinova E.V. Vzaimosvyaz' tipa temperamenta i urovnya adaptatsii studentov. V sbornike: Osnovnye paradigmy sotsial'no – gumanitarnogo znaniya materialy zaochnoi mezhregional'noi nauchno - prakticheskoi konferentsii. 2013. Str. 122-126
Budukool L.K.S., Ondar S.O. Psikhosotsial'naya adaptatsiya studentov diskomfortnogo klimatogeograficheskogo regiona. Sibirskii pedagogicheskii zhurnal. 2011.№ 11. Str. 172-177
Budukool L.K.S., Aizman R.I. Individual'no – tipologicheskie osobennosti adaptatsii studentov tuvinskoi i russkoi natsional'nosti k obucheniyu v VUZE . Ekologiya cheloveka. 2009. №2. Str. 32-38
Lisova N.A. Rol' temperamenta i samoregulyatsii studenta v adaptatsii k usloviyam obucheniya . V sbornike: Molodezh' i nauka XXI veka. Psikhologiya osobykh sostoyanii: ot teorii k praktike. 2018. Str.49-52
Dmitrieva Yu.A., Korobova S.Yu. Lichnostnye i psikhologicheskii resursy perezhivaniya stressa. V sbornike: Sotsial'nyi mir cheloveka Materialy VII Mezhdunarodnoi nauchno prakticheskoi konferentsii « Chelovek i mir: mirosozidanie, konflikt i mediatsiya». 2018. Str. 350 – 354
Dmitrieva Yu.A., Korobova S.Yu. Model' differentsiatsii sub"ektov po urovnyu perezhivaniya stressa i stressonapolnennosti zhizni . Vestnik Udmurskogo universiteta. Seriya Filosofiya. Psikhologiya. Pedagogika. 2018. T. 28 №2. Str. 159-165.
Sidorova K.A., Sidorova T.A., Dragich O.A. Analiz osobennostei psikhofiziologicheskikh pokazatelei organizma studentov v protsesse ikh obucheniya v VUZe . Fundamental'nye issledovaniya. 2012, 5-2. Str. 426-430.
Avdeenko A.S. Psikhologicheskaya adaptatsiya studentov vuza .Vestnik Soveta molodykh uchenykh i spetsialistov Chelyabinskoi oblasti, 2016. 4 (2 (13)), 4-8.
Izatulin Vladimir Grigor'evich, Karabinskaya O. A., Kalyagin A. N., Ukrainskaya L. A., Ivanova L. A., Arsent'eva Nataliya Ivanovna, Kolesnikova O. V., Krupskaya T. V. Nekotorye aspekty psikhologicheskoi adaptatsii studentov pervokursnikov na nachal'nykh etapakh obucheniya . Acta Biomedica Scientifica. 2009. №3. S. 264-266
Sultanova Irina Viktorovna Faktory sotsial'no-psikhologicheskoi adaptatsii studentov-pervokursnikov . European research. 2015. №9 (10). S. 105-110
An author should not normally publish manuscripts describing essentially the same research in multiple journals or publication venues. Such redundant publication is generally considered to constitute unethical publishing behavior, and if discovered may result in a manuscript under consideration being rejected, or a published article being retracted.
Authors of manuscripts reporting on original research should present an accurate account of the work performed, accompanied by an objective discussion of its significance. Underlying data should be represented accurately in the manuscript. The manuscript should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. The fabrication of results and the making of fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behavior and may be cause for rejection or retraction of a manuscript or published article.